Ik ben veroordeeld voor poging tot inbraak toen ik 15 was, ik ben inmiddels 17 en wil graag bij de marechausee, denken jullie dat mogelijk is?

Ik ben in hoge beroep gegaan, want ik ontken tot op de dag van vandaag erbij betrokken te zijn geweest, maar ben daar toch voor veroordeeld als "medeplichtig', nu wil ik bij de marechaussee en misschien later bij de politie, kan dat nog ? wat moet ik daarvoor aanvragen, een grijze pas? of goedkeuring voor gedrag, graag serieuze reacties a.u.b

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Als je bij de politie of KMAR wil mag je geen strafblad hebben dus ik denk het voor jouw geval ook niet, anders kan je ze beter zelf is bellen voor info
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is wat ik heb gevonden op de politie site:
Onbesproken gedrag
Iemand die bij de politie wil werken moet van onbesproken - ofwel onberispelijk - gedrag zijn.
Kleinere overtredingen zoals een boete voor fout parkeren vormen doorgaans geen obstakel om aangenomen te worden.

Met het betrouwbaarheid- en geschiktheidonderzoek -dat deel uitmaakt van de selectieprocedure- gaan wij na of er bezwarende omstandigheden zijn. Heb je zelf twijfels over een bepaald voorval, neem dan gerust contact met ons op. Wij kunnen van tevoren nagaan of er problemen te verwachten zijn bij de selectie. Hiervoor hebben wij wel jouw schriftelijke toestemming nodig.

Ik denk het dus niet op de manier hoe ze over het fout parkeren praten. Maar als dit echt iets is wat je wil zou ik zeker contact opnemen en het proberen!
Dit is trouwens midden en west brabant. Maar zou niet heel anders zijn in andere provincies
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit mag geen struikelblok opleveren om te solliciteren.

Immers zodra je je 18e levensjaar bereikt hebt, komt je strafblad te vervallen.
Je was immers op dat moment minderjarig.
In principe zou dit je dan niet meer in de weg mogen staan.

Gewoon ervoor gaan, maar wel eerlijk blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij vervalt een strafblad als je 18 bent en voor je 18 een strafblad had. Of er dan nog een aantekening is weet ik niet maar ik denk dat officieel het niet in de weg kan staan.

Ik zou zeggen: Volgens mij heb je net zo veel kans als ieder ander.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een veroordeling welke je op jonge leeftijd aan je broek hebt gekregen mag niet geregistreerd blijven staan.
Zéker niet als je pas 15 jaar was.
Zodra je de volwassen leeftijd hebt bereikt dient het dossier vernietigt te worden.
Dat wil niet zeggen dat,dat altijd gebeurt.
Ik zou als ik jou was eerst eens onderzoeken of je nog steeds geregistreerd staat en als dat zo is verzoeken deze registratie te vernietigen.
Men is verplicht de registratie te vernietigen en men moet het bewijs overleggen dat de aantekening/registratie ook daadwerkelijk is vernietigt.
Je hebt dan dus geen strafblad meer en staat het je vrij om je aan te melden.
De mensen hier die beweren dat je het kunt vergeten weten niet waarover zij het hebben.
Je zult de politieagenten met een aantekening te eten moeten geven....je komt handen te kort!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad kan hij dat pas op zijn 18e levensjaar doen,je hebt gelijk.